måndag 23 juli 2012

Something old, something new and something in.......

Hej alla! Hoppas ni har haft en bra helgen och solen har värmt eran själar och kropp så ni kan lysa tillbaka till livet. Själv har haft det super mysigt. Hämtade min underbara hund Happy. Otroligt nog har den blivit mer mognare, lugnare och smalare hund (visa saker förblir detsamma typ: rota i soppkorgen). Nu satsar vi alla i familjen på att bibehålla goda vanor..
Och apropå vanor så kan jag säga att när jag åker till Spanien brukar jag köpa något som för mig påminner om gamla minne. Du vet såna saker som väcker tankar och känslor från förr. För mig är det eau de Cologne och framför allt en vid namnet " Maja". Den är så gott och min dotter brukar säga när jag har den på mig: mamma, du luktar Spanien!..... Och det gör mig att tänka på allt det roliga jag har haft där.




Den här gången köpte jag till och med två nya fragranser: Adolfo Dominguez parfym och Chanel nr 19. Och dem tycker jag så mycket om.



Det blev en del shopping med. I en butik i Nerja som heter " la Cueva" (grottan) hittade jag färgen grön. Jag köpte ett par örhänge och respektive halsband i grön och en väska i färgen grön och topp med grön och blå färg för att inte glömma bälten. Det blev något av en uppenbarelse.











Mer kunde jag inhandla men det kommer att finnas mer utrymme nästa år, kanske. Från och med nu reser jag ännu lättare och följer Anna dello Russo råd. Hur brukar du göra när du reser?
_______________xxxxx_______________
Hi all! Hope you had a good weekend and the sun has warmed your soul and body so you can shine back to life. Myself have had it super cozy. Picked up my wonderful dog, Happy. Amazingly, it has become more mature, calmer and narrower dog( some habits are here to stay, like: digging in the garbage bin). Now we are all in the family to maintain good habits ..And speaking of habits, I can say that when I go to Spain, I usually buy something that to me is reminiscent of old memory. You know stuff like that arouses thoughts and feelings from the past.To me it's eau de cologne and, above all one named "Maja". It is so good and my daughter says when I have it on me: Mom, you smell Spain! And it makes me think of all the fun I've had there.
This time I bought even two new fragrances: Adolfo Dominguez perfume and Chanel No. 19. And those, I like it so much.There was some shopping with. In a shop in Nerja called "La Cueva" (cave), I found the color green. I bought a pair of earrings and necklace, respectively in green and a bag in the color green and top with green and blue colours and the belt as well. It became something of a revelation. More I could buy but there will be more space next year, maybe. From now on I will travel even easier and follows Anna dello Russo advice. How do you do when you travel?

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar