söndag 8 april 2012

Fabulous, fabulous

Hej alla!

Hoppas ni har det trevlig. Helgen har varit intressant för min del. Hemma hos släkten i Bro( lång borta från vad Stockholm heter)igår fick uppleva del av min kultur och arv på 5 timmar och blev så nöjd efteråt. Det blir något extra träffa nya och gamla ansikte.
Och så har jag haft på mig min skapelse, den silvriga topp som jag har sytt på en dag( typ projekt runaway à la Madame MX). Det här är resultaten:



På det viset kan jag bära något unik och mer anpassade till mig och min stil. Svårt nu förtiden hitta något acceptabel för min ålder. Vägrar tävla med alla dessa unga kvinnor och försöka vara något man inte är längre. Trots min uppfattning att ålder är bara siffror. Ung sinne har jag. Ändå finns en skillnad mellan att se ut elegant eller klä sig som spegel har kört en run away från mig. Tyvärr marknaden har glömt den äldre och mogen skara av kvinnor i det här landet. Synd, på tanke att många av dessa kvinnor vägra bära opassande kläder med. Och med den här på tanken, lämnar jag er.

Ha en trevlig dag!
__________xxxxxx__________

Hi everybody!
I hope that you are having it nice and cozy. My self had have an interesting day yesterday at home of relative in Bro(so faraway from Stockholm as it can be). Pleasant to share with some new and old knowns faces a lite bit of my culture and legacy for almost 5 hours.
And I wear it my new garment made by me on 1 day like project runaway a la Madame MX. Picture over here shows the styling. This is my way to wear something special and different from other people. Nowadays it' s been difficult to find clothes appropriated for a mature older. Even when I think that age is a matter of the mind. I refuse to compete with the younger, they always win. And I refuse to wear something that not longer fits me. I like to look elegant and proper not like the mirror had take it a run away from me. That's different and the market here in Sweden are forgetting women in a height age were the clothes and style still matter. And with this in mind leave you and wish a nice end of the day and week.
Have a nice day everybody!


Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar