söndag 15 april 2012

Instead of doing as always......

Hej alla!

Hoppas ni har haft en bra helgen och allt har varit bra trots det stökiga april vädret som varit. Själv njöt av solen på min lilla balkong med familjen i lördags trots snöig landskap. Idag vill jag starta en debatt eller forum för diskussion samt eftertanke.

Har ni köpt någon plagg nu sistone? Vet du var den kommer ifrån? Eller känner du efter tygens kvalitet? Vad är det du tittar efter först, design, passform eller kvalitet? Köper du efter behovs eller efter känsla? Själv har fundera mkt efter hur jag beter mig vid kläd inköp. Brukar köpa mest skor faktiskt, fast har hållit mig lite och försöker vara sparsamt ( men det här är något personligt). Jag har berättat tidigare hur svårt det är för mig att hitta något som passar. Dessutom tycker ibland att det finns bra designat kläder men har får dåligt kvalité på tygen eller tvärtom. Sedan har jag svårt att se mig i dagens modeplagg som hänger i den flesta kläd kedjor. Vart har mode för mogna kvinnor tagit vägen?
Och så har jag hittat bland dem bloggar jag läser den här lektyr från Sustainable fashion
I den nämner hon hur Fashion industri fungerar i stora drag. Intressanta åsikter som tar en till reflexion. Själv fastnade jag först på den här reglerna i elegance rebellion,som jag kommer att skriva ut på spanska. Tyvärr finns dem ej på svenska. Jag vill kunna agera annorlunda än vad jag alltid gör.

Jag försöker inte ändra din åsikt. Respekterar hur alla tycker och tänker. Däremot skulle vilja öppna en dialog och med öppna sinne. Så känn dig utmanad och lämna några kommentarer här. Annars önskar jag er en trevlig början av veckan. XOXO
___________xxxxxx____________
Hi everybody!
I hope that your had have a nice weekend. Here in Sweden is weather always a chaos in April(nothing to compares to). My self enjoyed a nice sunny day with my family in our little balcony despite snowing landscape. But today I want to star a debate or forum for discussion.
How do you use to do when you buy clothes? Did you look after what it's made of? Can you see which country made it? What are you looking for design, fitting or quality? I usually buy more shoes than clothes. I'm a shoe fetish( no buying somes for a while, something personal). Most of all I got problem or issues with clothes that not fit or have nice design but awful fabric quality or on the contrary. And I can't see me wearing nowadays clothes that I find it in most store here in Sweden. Where is fashion for mature women going to? Come a cross this article in one of those blogs I read a find it interesting topic Sustainable fashion
But first I read it this rules in elegance rebellion that I going to print in Spanish. Something to do different instead of doing like always.

I don't want or try to change your opinion. I just want to open a dialog with you if possible. So feel free and leave a comment as you please. And with this in mind I wish you a nice day. XOXO


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar